© 2022 ADWOKAT JOANNA DUDEK
KANCELARIA ADWOKACKA I MEDIACYJNA
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
dochodzenie roszczeń związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy
dochodzenie odszkodowań na podstawie tzw. tabeli frankfurckiej
zgłoszenie reklamacji wadliwych towarów i usług
wykonanie prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
realizowanie uprawnień RODO i dochodzenie roszczeń związanych z naruszeniem danych osobowych
analiza umów i regulaminów pod kątem naruszenia praw konsumenta oraz wytycznych UOKiK
reprezentacja w sporze z przedsiębiorcą w postępowaniach sądowych oraz pozasądowych
sporządzanie regulaminu sklepu internetowego, regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną, polityki prywatności i innych procedur oraz umów zgodnych z prawem konsumenckim i RODO
analiza umów i regulaminów pod kątem zawartości klauzul abuzywnych (klauzul niedozwolonych)
obrona przed roszczeniami zgłaszanymi przez konsumentów
negocjacje z klientami dotyczące zawarcia, realizacji lub zakończenia umowy
reprezentacja w sporze z konsumentem w postępowaniach sądowych i pozasądowych
Konsument to osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
W konfrontacji z profesjonalistą, konsument (nawet sam będący przedsiębiorcą) z założenia jest stroną słabszą. Prawo zapewnia więc konsumentom szczególną ochronę – zarówno w postaci uprawnień nadanych konsumentom, jak i obowiązków nałożonych na przedsiębiorców. Dla konsumentów oznacza to możliwość skorzystania z szeregu praw i udogodnień, w szczególności w zakresie roszczeń reklamacyjnych. Dla przedsiębiorców zaś oznacza konieczność dostosowania swojej działalności i wewnętrznych procedur do obowiązujących przepisów prawa konsumenckiego.
Oferuję pomoc zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, w następującym zakresie: